Koolhydraten

Koolhydraten

Als sporter verbruik je veel energie. Natuurlijk worden er veel calorieën tijdens je training verbrand, maar ook in rust is je verbranding hoog. Spiermassa verbruikt namelijk calorieën, vetmassa niet. Daarom heb je als krachtsporter veel koolhydraten nodig, ongeveer 55 % van je totale energie inname. Want wanneer er een tekort aan koolhydraten is zal je lichaam eiwitten uit je spieren afbreken om aan energie te komen. En dat zou zonde zijn. Kies met name complexe koolhydraten, deze noemen we ook wel de goede koolhydraten omdat ze je bloedsuikerspiegel niet te snel laten stijgen. Complexe koolhydraten bestaan uit lange ketens van moleculen die langzaam in kleine, voor het lichaam opneembare stukjes worden geknipt. Deze koolhydraten voorzien je dus voor een lange tijd van energie. Voorbeelden van complexe koolhydraten zijn: volkorenbrood, bruinbrood, meergranen brood, roggebrood, zoete aardappel (bataat/yam), havermout, volkorenpasta en zilverlies/basmati rijst. Het voordeel van complexe koolhydraten is ook dat ze vezelrijk zijn. Enkelvoudige koolhydraten, zoals toegevoegde suikers (in gebak, chocolade, snoep, ijs etc.) moet je zo veel mogelijk proberen te beperken. Deze laten je bloedsuikerspiegel snel stijgen en daarna snel weer dalen, zodat je snel weer trek krijgt. Als je voor enkelvoudige koolhydraten kiest, neem dan de natuurlijke suikers die in fruit voorkomen. Neem de fruitsuikers bij voorkeur bij je ontbijt en direct na je training voor een snelle aanvulling van je glycogeenreserves.
per pagina
Van hoog naar laag sorteren

Foto-tabel  Lijst 

Jay Cutler Elite Series -Cutler Total Carb

Jay Cutler Elite Series - Cutler Total Carb Berry Splash

Aanbiedingsprijs: € 36,90

Normale prijs: € 39,90

per pagina
Van hoog naar laag sorteren

Foto-tabel  Lijst 

out brand